Reklama

NEWSLETTER

wpisz adres e-mail:

zapisz  wypisz  

aktualności gospodarcze artykuły szkoleniowe informacje z firm
szkolenia firmy szkoleniowe windykacja produkty finansowe targi i wystawy

W PartnerHandel.pl udostępniamy Największą Giełdę Biznes Ofert


SZTUKA WOJNY


BIBLIA HANDLOWCA

ARTYKUŁY SZKOLENIOWE
Event marketing - najskuteczniejsza forma promocji ?

Połączenie  ważnego wydarzenia z elementami rozrywki nie jest już niczym nowym dla wszystkich zajmujących się strategią promocyjną firm. Każde ważne dla przedsiębiorstwa wydarzenie może stać się  jego wizytówką w promocji organizacji na zewnątrz oraz realizacji jego strategii.

Lata 90-te przyniosły koncepcję event marketingu, czyli zarządzanie procesami rynkowymi poprzez wydarzenia. Event marketing możemy zdefiniować  więc jako narzędzie promocyjne polegające na organizowaniu wydarzeń masowych służących realizacji celów firmy.  Jeśli celem firmy jest np. promocja marki bądź określonego produktu, wiadomym jest, że należy wykazać się tu  nietuzinkową kreatywnością i  sprawną organizacją, bo nawet najlepiej zorganizowaną imprezę może zniweczyć np. pogoda.

W event marketing wpisane jest już na stałe szerokie spektrum wydarzeń takich jak pokazy, konkursy, happeningi, pikniki, degustacje,  szeroko rozumiane zabawy…  można by tak wymieniać bez końca, bo coraz większa konkurencyjność skutkuje powstawaniem niezwykle pomysłowych form promocji.  Jedną z ciekawszych była zeszłoroczna promocja BMW serii7. Wydarzenie miało miejsce na Placu Czerwonym w Rosji, gdzie pewnego dnia pojawiła się olbrzymia, 12-metrowa  klepsydra wypełniona srebrnymi piłeczkami. Pojawieniu się klepsydry towarzyszyła oczywiście luksusowa impreza, na którą zaproszono rosyjskie celebrities.  Zainteresowanie konstrukcją było ogromne,  jednakże dopiero w dniu oficjalnej premiery zainteresowani mogli w całości podziwiać ukryty wcześniej w piłeczkach najnowszy model pojazdu.

Event marketing nie jest jednak wydarzeniem skierowanym jedynie na zewnątrz firmy, ale również do jej wnętrza. Sprawdzonym działaniem są tu wszelkiego rodzaju imprezy firmowe, które przynoszą wymierne korzyści,  m.in.  motywują pracowników, służą promocji, informacji oraz integracji.

Eventem (w tym przypadku biznesowym) można nazwać również odpowiednio zorganizowaną konferencję czy szkolenie. Organizując podobne wydarzenia warto skrupulatnie zadbać o każdy szczegół począwszy od konstrukcji programu, odpowiedniego doboru trenerów jak również  starannego zorganizowania czasu podczas przerw i tuż po jego  zakończeniu. Firmy organizujące szkolenia dobrze wiedzą, że samo przygotowanie i jego efektywne przeprowadzenie jest przedsięwzięciem złożonym,  a  atrakcyjne urozmaicenie czasu ma znaczący wpływ na jego odbiór.

W dzisiejszych czasach „event” robi  ogromną karierę.  Wszelkie statyczne formy reklamowe, krótkie filmiki czy radiowe spoty nie wpływają już tak emocjonalnie na człowieka – bo o niego toczy się walka – jak osobiste uczestnictwo w niezwykłym wydarzeniu. Pomysłów jest wiele, w zależności od tego do jakiego odbiorcy chcemy dotrzeć, możemy szokować, mile zaskakiwać lub wzbudzać niezaspokojoną ciekawość. Dlatego też warto dokładne zaplanować event, aby przyniósł on dokładnie takie rezultaty, jakie były oczekiwane.

Najatrakcyjniejsze propozycje event’ów oraz ich przykładowe scenariusze znajdziecie Państwo w Raporcie Eventy i imprezy dla firm, który już niebawem będzie można pobrać ze strony 
www.ipo.pl

Autor: Ewa Bojdunik / IPO.pl



OFERTY PRACY

więcej ofert pracy

bizmarket.pl :: katalog stron firmowych

-------
-------
P O L E C A M Y

domportal.com.pl

---------

OKNOBRAMA.PL

biznet24.pl

1budownictwo.pl

HANDLOWY

------->

REGULAMIN | O NAS | WSPÓŁPRACA | PARTNERZY | REKLAMA

© 2008 PartnerHandel.pl

programowanie KRONET